torsdag den 24. oktober 2013

Børn og vittigheder
 
Det der jeg med børn og vittigheder syntes jeg er lidt svært for når man ikke lige dagligt er blandt en stor børneflok ex. skole, institution eller andet hører er det ikke så nemt at opfange vittighederne når de spontant opstår. De børn jeg har spurgt kan sjældent huske nogle vittigheder når jeg spørger dem, men tilkendegiver dog at de fortæller hinanden sjove ting om det så er deciderede vittigheder eller blot små sjove historier eller sjove selv opfundne ord ved jeg ikke.
 
Jeg har selv to børn på 2 og 4, deres niveau at vittigheder er dog ikke så veludviklet endnu, det er mere små sjove kommentarer eller fordrejninger af det der bliver sagt der kan give en helt absurd eller komisk sammenhæng.
 
Jeg har dog en nevø på 10 vi nogle gange er sammen med, da vi snakkede lidt om vittigheder fordi jeg spurgte ind til det kom han med et par stykker - det var dog ikke spontant, men altså på opfordring fra mig.
 
Lægen til patienten:
- "Hvis ikke du snart holder op med at jagte damer lever du ikke længe."
- "Sludder med dig doktor. Jeg er i alle tiders gode form."
- "Det kan godt være, men en af de damer du jagter er min kone."
 
Derudover gik der lidt sport i alle børnene vitser - hvilke jeg egentligt troede var glem lidt, men han og alle andre kunne altså en hel del.
 
Alle børnene var fattige, undtagende Frode - han kendte sin fars pinkode.
 
Alle børnene spiste is, undtagende Freja - hun spiste Papaya.
 
Alle børnene løb så hurtigt de kunne væk fra den farlige løve, undtagende Malthe - han kunne kun halte. 
 
De to sidste var til stor morskab for nevøen som fortalte dem, da mine børn hedder Malthe og Freja.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar